مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1399 ساعت 09:252021-03-05اقتصادي

خسارت سرما به درختان میوه در مشهد


مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به  وقوع سرما و یخبندان اخیر گفت: برآوردهای اولیه حاکی از آن است، درختان زردآلو و بادام بیش از 70 درصد، - انگور حدود 30 درصد و سایر درختان میوه احتمالا بین 5 تا 25 درصد دچار خسارت شده اند.

محمد جعفری در خصوص خسارت وارده به درختان شهرستان مشهد بر اثر سرما و یخبندان اظهار کرد: سرمازدگی پدیده ای است که در آن درجه حرارت های پایین سبب ایجاد خسارت و یا از بین رفتن اندام های گیاهی می شود.

این عارضه در محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل در روزهای سرد پاییز و زمستان و در درختان میوه در فصل زمستان و یا اوایل بهار حادث می شود و هر ساله خسارت های زیادی بر جای می گذارد.

وی افزود: سرما و یخبندان اخیر با توجه به گرمای حدود یکماهه قبل از آن که منجر به ظهور جوانه های رویشی و زایشی درختان میوه شده بود، باعث بروز خسارت به محصولات باغی شد.

برآوردهای اولیه حاکی از آن است، درختان زردآلو و بادام بیش از 70 درصد، انگور حدود 30 درصد و سایر درختان میوه احتمالا بین 5 تا 25 درصد دچار خسارت شده اند.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد بیان کرد: عموما دو نوع روش برای مقابله یا پیشگیری از سرمازدگی، توصیه می شود که روش اول شامل روش های طولانی مدت است که قبل از ورود سامانه یخبندان اعمال شده و روش دوم روش های فعال کوتاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت سرما به درختان میوه در مشهد

خسارت سرما به درختان میوه در مشهد