مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 08:252021-03-04اجتماعي

مقارنه های زیبای آسمان اسفند را از دست ندهید


14 اسفند مقارنه «مریخ» و «خوشه پروین» قابل مشاهده است و 15 اسفند نیز امکان رصد مقارنه سیاره های «مشتری» و «عطارد» فراهم است.

- ایسنا/اصفهان یک پژوهشگر و مدرس نجوم گفت: 14 اسفند مقارنه مریخ و خوشه پروین قابل مشاهده است و 15 اسفند نیز امکان رصد مقارنه سیاره های مشتری و عطارد فراهم است.

عمران مرادی در گفت و گو با ایسنا در خصوص مهمترین رویدادهای نجومی چند روز آینده، اظهار کرد: روز پنج شنبه- 14 اسفندماه در ساعت 19:27 شاهد مقارنه مریخ و خوشه ستاره ای پروین هستیم که سوژه مناسبی برای عکاسی نجومی است.

وی در توضیح رویداد مقارنه گفت: مُقارنه در ستاره شناسی به هم راستا قرار گرفتن دو یا چند جرم سماوی با یکدیگر از منظر زمین می گویند، به گونه ای که در آسمان در کنار هم دیده شوند.

14 اسفند، مقارنه مریخ و خوشه پروین این پژوهشگر نجوم تصریح کرد: مریخ چهارمین سیاره منظومه شمسی از نظر نزدیکی به خورشید است که در دهه های اخیر به عنوان یکی از پایگاه های انسان در فضا مورد تحقیق و بررسی فضانوردان است.

مریخ به صورت جرمی درخشان و سرخ رنگ در آسمان شب حضور دارد.

سطح مریخ سرشار از ترکیبات آهن است و به دلیل بروز گردباد و طوفان های شدید در سطح سیاره معمولا خاک مریخ به طبقات بالایی جو رفته و حالت قرمز رنگ به سیاره می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقارنه های زیبای آسمان اسفند را از دست ندهید

مقارنه های زیبای آسمان اسفند را از دست ندهید