مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 07:102021-03-04بين الملل

اعزام رزم ناو آلمانی به دریای چین جنوبی/ واشنگتن ذوق زده شد!


آلمان قرار است در همگامی با سیاست چرخش به ایندوپاسیفیک، بعد از 19 سال، ماجراجویی محتاطانه ای را در دریای چین جنوبی آغاز کند؛ حال آنکه این اقدام با استقبال شدید دولت بایدن مواجه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت بایدن همزمان با انتشار سند راهبرد امنیت ملی که در آن چین را بزرگترین چالش آمریکا در درازمدت ارزیابی کرد و از همکاری با کشورهای حوزه راهبردی ایندوپاسیفیک برای مهار پکن خبر داد؛ از تصمیم آلمان برای ماجراجویی در دریای چین جنوبی استقبال کرد.

ماجرا از این قرار است که مقامات برلین می گویند یک ناوچه آلمانی قرار است در ماه میلادی آگوست به مقصد آسیا حرکت کند اما نکته مهم آن است که این نخستین بار از سال 2002 به این سو است که یکی از رزم ناوهای این کشور از دریای چین جنوبی عبور خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا با استقبال از چنین اقدامی، آن را در راستای حراست از نظم بین المللی قانون محور در ایندوپاسیفیک، ارزشمند توصیف کرد و مدعی شد: واشنگتن حراست از صلح و ثبات، احترام به قوانین بین المللی و دیگر استفاده های قانونمند از دریا را بخشی از منافع ملی خود می داند.

در واکنش به این اقدم آلمان، دولت پکن اعلام کرد که همه از حق آزادی کشتیرانی و پرواز در حریم هوایی آبراه دریای چین جنوبی برخوردارند اما این آزادی نباید به دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعزام رزم ناو آلمانی به دریای چین جنوبی/ واشنگتن ذوق زده شد!

اعزام رزم ناو آلمانی به دریای چین جنوبی/ واشنگتن ذوق زده شد!