مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 09:502021-03-03فرهنگي

ثبت ملی 18 اثر تاریخی تویسرکان


رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان گفت: از ابتدای سال تاکنون 18 اثر فرهنگی و تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی ثبت شد.

- اسحاق ترکاشوند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان از ثبت ملی 18 اثر تاریخی این شهرستان در فهرست میرات ملی کشور در بخش های طبیعی و صنعتی، ناملموس و غیر منقول خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 8 اثر ثبت فهرست میراث ناملموس، دو اثر ثبت در فهرست آثار طبیعی و صنعتی و 8 اثر در بخش آثار غیر منقول ثبت ملی شده است.

وی بیان کرد: طی یک ماه اخیر مهارت های پخت نان گرده مغزی، مبل و منبت، بافت فرش دستباف، پخت کباب کوکو گردو، حلوای گردو، پخت آش سماق، ترشی گردو، آبشار اللو و همچنین آیین گردو تکانی در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه علاوه بر 8 اثر فوق 10 اثر دیگر که شامل تپه های متعدد باستانی که مربوط به ادوار مختلف می شود، ثبت ملی شده است افزود: همچنین مهمترین اثر که در فهرست میراث صنعتی به ثبت رسیده شرکت دخانیات این شهرستان است.

وی با بیان اینکه اوایل سال جاری ثبت فرآیند مهارت تهیه ترشی گردو در فهرست ناملموس هم انجام شد گفت: تصویربرداری فرآیند پخت کباب کوکو گردو و حلوای گردو در اقامتگاه بوم گردی ده بنه و آیین گردو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی 18 اثر تاریخی تویسرکان

ثبت ملی 18 اثر تاریخی تویسرکان