مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 06:402021-03-03اقتصادي

بزرگترین برندگان کمبود جهانی تراشه


کمبود ناگهانی نیمه رساناها، تولید خودرو را مختل ساخته و رشد درآمد اپل را محدود کرده اما در عوض به بازار سازندگان تجهیزات تولید تراشه حسابی رونق بخشیده است.

- کمبود ناگهانی نیمه رساناها، تولید خودرو را مختل ساخته و رشد درآمد اپل را محدود کرده اما در عوض به بازار سازندگان تجهیزات تولید تراشه حسابی رونق بخشیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این شرکتها به عنوان بزرگترین برندگان کمبود جهانی تراشه ظاهر شده اند زیرا شرکتهای تراشه سازی به افزایش ظرفیت تولیدشان برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده اقدام کرده اند.

شرکت اپلاید متریالز که بزرگترین سازنده تجهیزات تولید نیمه رسانا در جهان است، شاهد رشد حدود 40 درصدی ارزش سهامش در سال میلادی جاری بوده و بهترین عملکرد را در شاخص نیمه رسانا داشته است.

ارزش سهام شرکتهای بروکس اتومیشن، لام ریسرچ کورپ و کی ال ای کورپ در همین مدت هر یک بیش از 23 درصد رشد کرده که دو برابر رشد شاخص نیمه رسانای فیلادلفیا بوده است.

توسعه بودجه تجهیزات از سوی شرکتهای بزرگ تراشه سازی و دولتهایی که نگران نفوذ خارجی در تاسیسات تولید هستند، به وال استریت این اطمینان را بخشیده که روند صعودی مذکور قوی می ماند.

مشکل کمبود تراشه تا یک سال پیش که کووید 19 به سرعت شیوع یافت و باعث سقوط فعالیت اقتصادی و کاهش تولید شرکتها شد، غیرقابل تص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین برندگان کمبود جهانی تراشه

بزرگترین برندگان کمبود جهانی تراشه