مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 20:352021-03-02سياسي

وزارت خارجه حذف رایزنان اقتصادی از سفارتخانه های ایران را تکذیب کرد


وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه ای اطلاعات نادرست مطرح شده درخصوص حذف رایزنان بازرگانی و یا اقتصادی از سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور را تکذیب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روابط عمومی وزارت امور خارجه در این اطلاعیه آورده است: متاسفانه چندی است برخی رسانه ها با استناد به اخبار نادرست در مورد حذف رایزنان بازرگانی و یا اقتصادی از سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران، زمینه حمله نابجا به وزارت امور خارجه را فراهم آورده اند.

روابط عمومی وزارت امور خارجه در ادامه اضافه کرد: در سفارتخانه ها و سرکنسولگریهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، دو دسته کارشناس اقتصادی شامل رایزنان اقتصادی و رایزنان بازرگانی فعالیت می کنند.

رایزن یا کارشناس اقتصادی از سوی وزارت امور خارجه منصوب می شود و اعزام رایزنان بازرگانی متناسب با نیازهای روز و ظرفیت اقتصادی با سایر کشورها از سوی سازمان توسعه تجارت وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می گیرد.

اطلاعیه روابط عمومی وزارت امور خارجه در این ارتباط افزوده است: ظرف سالهای اخیر مشکلاتی برای اعزام رایزنان بازرگانی بوجود آمده و تعداد این رایزنان در خارج از کشور به حداقل رسیده که البته سازمان توسعه تجارت در حال پیگیری حل مشکل اعزام آنها و افزایش تعداد رایزنان بازرگان در خارج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت خارجه حذف رایزنان اقتصادی از سفارتخانه های ایران را تکذیب کرد

وزارت خارجه حذف رایزنان اقتصادی از سفارتخانه های ایران را تکذیب کرد