مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 12:102021-03-02اقتصادي

وزارت نیرو حکم دیمی شدن کشاورزی خوزستان را صادر کرد


رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: وزارت نیرو با کاهش منابع آبی این استان به نوعی حکم دیمی شدن کشاورزی خوزستان را صادر کرده است.

- ابراهیم اسدی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سند سازگاری با کم آبی در گذشته که به امضای ریاست سازمان آب و برق خوزستان، ریاست سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و استاندار خوزستان رسیده بود، بر اساس آن میزان آب ناخالص مورد نیاز این استان حداقل 21 میلیارد مترمکعب برای یک میلیون و 479 هزار هکتار اراضی کشاورزی خوزستان اعلام شد.

وی افزود: متأسفانه وزارت نیرو در دو روز اخیر اعلام کرد که میزان آب مورد نیاز استان خوزستان باید به 10 میلیارد مترمکعب کاهش پیدا کند.

رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان تصریح کرد: این تصمیم گیری وزارت نیرو به صورت حاکمیتی و بدون اطلاع امضاءکنندگان انجام شده است که در صورت اجرا باید اعلام کرد که نمایندگان مردم خوزستان در مجلس نه تنها از انتقال آب های این استان جلوگیری نکردند بلکه منابع آبی درون استانی را نیز کاهش داده اند.

اسدی عنوان کرد: با اجرایی شدن این تصمیم گیری برای استان خوزستان باید الگوی قابل کشت در این استان به نوع دیمی تغییر کند و این در حالی است که برای کشت نیشکر در هر هکتار به 35 هزار مترمکعب، برای برنج در هر هکتار به 27 هزار مترمکعب و برای باغات نیز به 30 هزار مترمکع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت نیرو حکم دیمی شدن کشاورزی خوزستان را صادر کرد

وزارت نیرو حکم دیمی شدن کشاورزی خوزستان را صادر کرد