مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 10:502021-03-02اجتماعي

ویرانه ای باشکوه در محاصره ریگ های روان اشکذر


خطر تخریب در حالی مسجدجامع تاریخی ارزشمند و فاخر روستای عزآباد شهرستان اشکذر را تهدید می کند که متولیان امر از نبود اعتبار برای مرمت این بنا می گویند و حتی مرمت آن اضطراری نمی دانند.

- اینجا مسجد جامع فهرج یعنی اولین و تنها مسجد به جامانده از قرن نخست هجری نیست، هر چند از دور دست که به آن نزدیک می‎شوی، گلدسته ای همانند مسجد جامع فهرج خودنمایی می ‎کند؛ تک مناره ای گلین و گل اناری شکل که از دل مسجد به سمت آسمان سر برآورده است.

مسجد جامع عزآباد یکی از بناهای ارزشمند در مجموعه تاریخی روستایی به همین نام در شهرستان اشکذر به شمار می رود که علی رغم قدمت بالا، همچنان ساختار گلین خود را حفظ کرده ولی حفاظت از این بنای فاخر که به حال خود رها شده، توجه بیشتر مسئولان را می طلبد.

البته بارش های پاییزه و زمستانه نیز به این بنای فاخر همانند سایر بناهای تاریخی یزد آسیب هایی را وارد کرده که در این باره محمدرضا قانع عزآبادی فعال میراث فرهنگی و مسئول یکی از گروه های جهادی دوستداران میراث فرهنگی به خبرنگار ایسنا می گوید: هرچند به منظور جلوگیری از آسیب بارش ها اقداماتی جهت هدایت آب های ورودی و روان آب های سطحی به این بنا صورت گرفته اما به میزان قابل توجهی از آب ها فروکش کرده و به پی بنا آسیب زده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویرانه ای باشکوه در محاصره ریگ های روان اشکذر

ویرانه ای باشکوه در محاصره ریگ های روان اشکذر