مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 02:302021-03-01سياسي

حاج احمدآقا، افراد دفتر امام را چگونه انتخاب می کرد؟


سرکار خانم دکتر فاطمه طباطبایی در خاطرات خود به چگونگی انتخاب افراد دفتر امام به وسیله حاج احمد آقا و دقت نظر و هوشیاری ایشان در این زمینه اشاره کرده است.

- درباره انتخاب افراد دفتر امام به وسیله حاج احمد آقا و دقت نظر و هوشیاری ایشان در این باره گفته است: افرادی که برای دفتر انتخاب می شدند، خیلی سالم بودند.

می گفت: ‎ ‎ لازم نیست همه سیاسی باشند.

ما از این مسأله تعجب می کردیم که یک ‎ ‎ آدم خیلی معمولی را مسئول تلکس کرده بودند؛ اما احمد عقیده داشت ‎ ‎ که این آدم، هیچ خطری ندارد؛ نهایت کار او این است که تلکس را از این طرف بردارد و به کس دیگری تحویل دهد؛ ولی آدم مطمئن و متعهدی ‎ ‎ است و از جهت ایمان انقلابی و امانتداری تا آن حد می فهمد که باید این ‎ ‎ کاغذ را از اینجا بردارد و به جای دیگری برساند؛ اما اگر غیر از این باشد، ‎ ‎ ممکن است از خودش اجتهاد کند و در بین راه به چند نفر خبر بدهد.

در همین رابطه بخوانید: من ‎ ‎ فکر می کنم یکی از دلایلی که دفتر امام سالم ماند و هیچ نفوذی در آن ‎ ‎ صورت نگرفت، همین هوشیاری و دقت نظر احمد بود که هر کسی را در ‎ ‎ جایی که مناسب بود، می گمارد.

برشی از کتاب یک ساغر از هزار: سیری در عرفان امام خمینی (س)؛ مقالات، سخنرانیها، مصاحبه ها و خاطرات؛ ص 484-485؛ چاپ سوم (1387)؛ ناشر: موسسه چاپ و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاج احمدآقا، افراد دفتر امام را چگونه انتخاب می کرد؟

حاج احمدآقا، افراد دفتر امام را چگونه انتخاب می کرد؟