مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 14:252021-03-01سياسي

اظهارنظر دوباره گروسی توافق ایران و آژانس


مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد که تفاهم به دست آمده با ایران در خصوص تداوم نظارت و راستی آزمایی های ضروری فعالیت های هسته ای در ایران موقت و با قانون ایران سازگار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تارنمای آژانس بین المللی انرژی اتمی، رافائل گروسی بیان داشت: بر اساس تفاهم به دست آمده آژانس قادر خواهد بود کار راستی آزمایی و نظارت بر تعهدات اتمی ایران ذیل برجام را اگر (این تعهدات) از طرف ایران از سرگرفته، شود ادامه دهد.

وی بیان کرد که از آخرین گزارش فصلی آژانس، تاکنون 11 گزارش درباره تحولات فعالیت های اتمی در ایران منتشر شده است.

گروسی یاد آور شد که ایران 15 فوریه(27 بهمن) اعلام کرد که اقدامات داوطلبانه تحت برجام را از 23 فوریه (5 اسفند)متوقف خواهد کرد.

مدیرکل آژانس ادعا کرد که قبلا اعلام کرده است، توقف یا محدود کردن فعالیت های نظارتی آژانس در این مقطع، بر توانمندی آژانس برای تهیه گزارش درباره تعهدات اتمی ایران پیامدهای جدی در پی دارد.

وی اشاره کرد که در جریان سفر اخیر خود به ایران با علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای پیدا کردن راه حلی قابل پذیرش دو طرف که آژانس بتواند به فعالیت های راستی آزمایی ادامه دهد،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اظهارنظر دوباره گروسی توافق ایران و آژانس

اظهارنظر دوباره گروسی توافق ایران و آژانس