مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 15:452021-02-28سياسي

کمالوندی: بازرسی های آژانس از ایران حدود 30 درصد کاهش می یابد


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون، گفت: طبق گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی، با توقف اجرای پروتکل الحاقی، بازرسی های آژانس از ایران حدود 30 درصد کاهش می یابد.

- ابوالفضل عمویی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با موضوع پیگیری اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، گفت: این جلسه بعدازظهر امروز با حضور علی اکبر صالحی، بهروز کمالوندی رییس و سخنگو و معاون امور بین الملل سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه صالحی گزارشی از روند اجرای مواد مختلف قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها ارائه کرد،افزود: رییس سازمان انرژی اتمی گفت که ما برای اجرای دقیق قانون اقدام راهبردی عزم راسخ داریم و در قانون ما مکلف به تولید 120 کیلوگرم اورنیوم غنی شده بیست درصد در طول یک سال شده ایم که در حال حاضر 25 کیلوگرم تولید شده است و زودتر از موعد به ظرفیت 120 کیلوگرم اورنیوم 20 درصد می رسیم.

عمویی با اشاره به سخنان صالحی درباره روند نصب سانتریفیوژهای نسل جدید IR2M و IR6 در تاسیسات فردو و نطنز، گفت: طبق گفته رییس سازمان انرژی اتمی، در موعد مقرر شده در قانون نصب آبشارهای این نوع از سانتریفیوژها هم تکمیل و گازدهی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمالوندی: بازرسی های آژانس از ایران حدود 30 درصد کاهش می یابد

کمالوندی: بازرسی های آژانس از ایران حدود 30 درصد کاهش می یابد