مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 14:052021-02-28پزشكي

کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس آغاز شد


پلتفرم واکسن رازی کوو پارس به نوعی طراحی شده که با جهش های بیماری کووید_19، قابلیت بازطراحی دارد و می تواند با نوع جدید وارد بازار شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مانند تمام بیماری های عفونی که در کشور رایج می شد، موسسه رازی آماده شد تا با تولید واکسن به بخش درمان کمک کند.

خاوازی تصریح کرد: من در زمان شیوع این ویروس در کشور، رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بودم که سازمان بسیار بزرگی است و بالغ بر 20 موسسه شبیه به موسسه رازی و 2 هزار نفر عضو هیئت علمی دارد.

وی افزود: ویروس شناسان مأنوس با حشرات، گیاهان و فعال در حیطه پزشکی را جمع آوری کردیم تا بتوانیم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که به تیم فعلی رازی رسیدیم.

وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: از اسفند تا اواخر فروردین کار طراحی انجام شد، پس از دزسنجی و آزمایشات فرمولاسیون، کار با 500 حیوان از جمله موش، میمون، خرگوش و همستر آغاز شد.

وی افزود: به لحاظ تست پیش بالینی کار قوی انجام شد، تیم دامپزشکی قوی کار کالبدشکافی را انجام داد و پس از انجام کار، پرونده به وزارت بهداشت ارسال شد.

خاوازی با تشکر از زحمات وزیر بهداشت برای حمایت از تیم موسسه رازی عنوان کرد: دکتر نمکی لحظه به لحظه مدارک را بررسی کرد و گواهی های ورود به آزمایشات بالینی و تاییدیه آزمایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس آغاز شد

کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس آغاز شد