مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 10:502021-02-28پزشكي

مردم مرغ بسته بندی شده خریداری کنند/ با عرضه کنندگان مرغ زنده برخورد می شود


مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان با اشاره به عرضه مرغ زندهِ غیر بهداشتی توسط برخی افراد سودجود، گفت: مردم گوشت مرغ مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر به صورت بسته بندی شده همراه با درج تاریخ تولید، - مصطفی در معابر عمومی، مغازه ها و یا منازل انجام می دهند.

کنارکوهی با اشاره به ذبح غیر بهداشتی مرغ توسط برخی افراد، بیان کرد: این افراد صرفاً جهت تأمین منافع خود سلامت عمومی جامعه را به خطر انداخته و مشکلات زیست محیطی و بهداشتی زیادی را برای جامعه به وجود می آورند.

وی با تاکید بر خطرات عرضه مرغ زنده و ذبح آن در اماکن عمومی و منازل، عنوان کرد: انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام از طریق پرنده زنده، لاشه، خون، پَر و فضولات مرغ  صورت می گیرد.

کنارکوهی افزود: سبب آلودگی های زیست محیطی، تجمع حشرات و حیوانات موذی، رشد آلودگی های ثانویه در لاشه و بقایای به جا مانده از ذبح مرغ و احتمال انتقال آلودگی های مختلف می شود.

وی خطاب به شهروندان گفت: به منظور حفظ سلامت و بهداشت خود و خانواده از خرید مرغ زنده خودداری کرده  و گوشت مرغ مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر به صورت بسته بندی شده همراه  با درج تاریخ تولید، انقضا و قیمت خریداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم مرغ بسته بندی شده خریداری کنند/ با عرضه کنندگان مرغ زنده برخورد می شود

مردم مرغ بسته بندی شده خریداری کنند/ با عرضه کنندگان مرغ زنده برخورد می شود