مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 08:352021-02-28بين الملل

تداوم ناآرامی ها در «ذی قار» عراق؛ معترضان خواستار برکناری نخست وزیر شدند


موج اعتراض ها و ناآرامی ها در استان ذی قار عراق طی چند هفته اخیر حتی با استعفای استاندار آن، همچنان ادامه دارد و شب گذشته، تظاهرات کنندگان اعلام کردند که تا نخست وزیر استعفا نکند؛ -   علاء الرکابی که یک دکتر داروساز است و در جریان تظاهرات های اکتبر 2019، از چهره های برجسته  و رهبران میدانی اعتراضات خیابانی الناصریه بود.

 گفته می شود که او مبتکر ایده بستن بزرگراه جنوب به شمال که از نزدیکی شهر ناصریه عبور می کند، بود که در چندین نوبت باعث قطع جاده بصره به بغداد شد.

 پدر او دکتر کامل جبار معیبد الرکابی از پزشکان متخصص کودکان بود اما دلیل اصلی شهرت او این بود که از اعضای برجسته حزب منحله بعث در دوران حکومت صدام بود.

دفع حمله معترضان به ساختمان استانداری خبرنگار شفق نیوز در ذی قار اعلام کرد که شماری از تظاهرات کنندگان که از استانهای بابل و واسط برای اعلام همبستگی با معترضان ذی قار خود را به این استان رسانده اند، با همکاری شماری از فعالان برجسته اعتراضات در الناصریه، یک دیوار انسانی ایجاد کرده اند تا مانع حمله معترضان به ساختمان استانداری شوند و تاکنون ده ها معترض به این خواسته پاسخ داده اند و با دور شدن از ساختمان استانداری، انصراف خود از این امر را نشان داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم ناآرامی ها در «ذی قار» عراق؛ معترضان خواستار برکناری نخست وزیر شدند

تداوم ناآرامی ها در «ذی قار» عراق؛ معترضان خواستار برکناری نخست وزیر شدند