مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 10:102021-02-27پزشكي

انتقال کرونا در خانواده های پرجمعیت کمتر است؟


مطالعات جدید دانشمندان نتایج جالبی را در مورد شرایط انتقال ویروس کووید 19 از یک فرد مبتلا به اعضای دیگر خانواده نشان می دهد.

- جی پلاس، محققان آمریکایی در پژوهشی جدید و آنالیز بیش از 7 هزار خانوار و 25 هزار نفر در بوستون در بازه زمانی 4 مارس تا 7 مه 2020 دریافتند که اگر در خانه ای شخصی به کووید 19 مبتلا شود، فقط 10 درصد امکان دارد که دیگر اعضای خانواده هم به آن ابتلا پیدا کنند.

در این بازه زمانی، حدود 7 هزار و 262 نفر کووید 19 گرفتند، ولی آنها فقط به هزار و 809 نفر این بیماری را منتقل کردند که این امر نشان می دهد میزان انتقال فقط 10/1 درصد بوده است.

نتیجه جالب این پژوهش این است که احتمال انتقال ویروس از شخص مبتلا به اعضای خانواده در خانواده های بزرگ تر حتی کمتر از این میزان است.

به طور مثال، در یک خانواده سه تا پنج نفره، میزان انتقال بیماری از یک شخص به شخص دیگر 20 درصد کمتر از خانواده های دو نفره است.

اما نتیجه جالب تر اینجاست که این افزایش جمعیت در خانواده معنی پیدا می کند نه در مکان هایی مانند خوابگاه.

این تحقیق نشان می دهد که برای افرادی که در خوابگاه زندگی می کنند شرایط کاملا فرق می کند، میزان انتقال کووید 19 از یک شخص به اشخاص دیگر بسیار بیشتر از میزان انتقال از یک عضو خانواده به اعضای دیگر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال کرونا در خانواده های پرجمعیت کمتر است؟

انتقال کرونا در خانواده های پرجمعیت کمتر است؟