مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 08:002021-02-27سياسي

گواهی فوت 9 خدمه سانچی باطل شد/ نشانه هایی از زنده بودن خدمه در دست خانواده ها


خانواده های خدمه کشتی سانچی که سال 96 در برخورد با یک کشتی چینی آتش گرفت و غرق شد، سرانجام توانستند اولین گام مهم قانونی را برای اثبات خطای دولت و شرکت ملی نفت کش در اعلام فوت خدمه بردارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشرق، بر اساس رأی قاضی رضا احمدی فیروزجایی در شعبه 115 دادگاه عمومی حقوقی مجتمع شهید باهنر تهران، گواهی های فوتی که از سوی سازمان ثبت احوال کل کشور برای 9 نفر از خدمه کشتی سانچی صادر شده بود، خلاف قانون شناخته و ابطال شد.

به این ترتیب، مطابق استدلال دادگاه شعبه 115 از مجتمع شهید باهنر تهران، هیچ کدام از دلایل و ادله ای که شرکت ملی نفت کش ایران، سازمان ثبت احوال کل کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دادگاه ارائه داده بودند تا نشان دهند گواهی فوت را درست صادر کرده اند، مورد پذیرش دادگاه قرار نگرفت و قاضی تمام استدلال های آنها را مردود اعلام کرد و دلایل قانونی وکلای خانواده های خدمه سانچی را پذیرفت.

بر این اساس، رأی به ابطال گواهی های فوت 9 نفر از خدمه کشتی سانچی صادر شد که با گذشت 20 روز از صدور رأی، با توجه به آنکه اعتراضی صورت نگرفت، رأی قطعی و لازم الاجرا شناخته شد.

در رأی نهایی آمده است: اینک دادگاه با بررسی اوراق و مدارک پرونده و مطالعه لوایح تقدیمی از سوی وکلای خواهان ها و نمایندگان خواندگان ردیف اول و دوم و استعلام قضایی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گواهی فوت 9 خدمه سانچی باطل شد/ نشانه هایی از زنده بودن خدمه در دست خانواده ها

گواهی فوت 9 خدمه سانچی باطل شد/ نشانه هایی از زنده بودن خدمه در دست خانواده ها