مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 اسفند 1399 ساعت 19:402021-02-26سياسي

صالحی: دسترسی آژانس تا سه ماه قطع خواهد بود


رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به بیانیه مشترک اخیر با آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: آژانس تا سه ماه حق دسترسی به سیستم های ضبط کننده اطلاعات و دوربین ها را ندارد و اگر تا سه ماه تحریم ها لغو نشد ما اطلاعات را از بین می بریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در برنامه بدون تعارف درباره قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران و توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی عنوان کرد: در قانون پیش بینی شده بود که دو ماه بعد از تصویب قانون اگر آن ها (طرف های مقابل ایران در برجام) وفای به عهد نکردند، ما اجرای پروتکل الحاقی را متوقف می کنیم و همین کار را نیز انجام دادیم.

وی افزود: آخرین قدم هم مذاکره ای بود که بنا به درخواست آژانس از ایران شد که اظهار علاقه کردند بیایند و صحبت کنند و ما بعد از مشورتی که با ارگان های ذیربط و مسئولان ارشد داشتیم موافقت کردندکه آقای گروسی به ایران بیاید و مذاکره کنیم.

صالحی درباره سفر گروسی به تهران خاطرنشان کرد: آژانس به ما گفت که اگر پروتکل الحاقی را متوقف کنید و بعد از دو هفته دیگر برجام اجرایی شد و طرف های مقابل به تعهداتشان برگردند، اگر در این فاصله ما هیچ حضوری نداشته باشیم یک انقطاع اطلاعاتی خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صالحی: دسترسی آژانس تا سه ماه قطع خواهد بود

صالحی: دسترسی آژانس تا سه ماه قطع خواهد بود