مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اسفند 1399 ساعت 07:252021-02-25سياسي

آزادراه غدیر افتتاح شد


آزادراه غدیر با مشخصات 158 کیلومتر طول و به صورت دو باند و 6 خطه که از آبیک قزوین تا چرمشهر امتداد دارد، لحظاتی پیش افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، آزادراه غدیر امروز هفتم اسفند و در روز ولادت امیرالمومنین علی (ع) به بهره برداری رسید.

  در این مراسم رییس جمهور، فرمانده قرارگاه های محلی است قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با همکاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مبادرت به انجام مطالعات لازم در خصوص کاشت گونه های دست کاشت و درختچه های کم آب دوست در حاشیه این آزادراه کرد که با کاشت این گونه های خاص علاوه بر منظره آرایی خاص پروژه، به صورت همزمان طرح های منابع طبیعی در خصوص کاهش کربن و تثبیت خاک انجام خواهد شد.

آزادراه غدیر سبب کاهش هزینه و زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک به طور متوسط 90 دقیقه و برای خودروهای نیمه سنگین به طور متوسط 110 دقیقه می شود که این موضوع صرفه جویی در سوختی معادل 700 میلیون لیتر بنزین و هزار و 600 میلیون لیتر گازوییل را در بیست سال اول بهره برداری به همراه دارد و سبب مدیریت منابع سرمایه گذاری در زمینه احداث صنایع بالادستی و پایین دستی صنعت نفت و گاز از قبیل ساخت پالایشگاه و خطوط انتقال می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادراه غدیر افتتاح شد

آزادراه غدیر افتتاح شد