مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اسفند 1399 ساعت 05:152021-02-25بين الملل

ادامه اشغالگری ناتو؛ نظامیان آلمانی 10 ماه دیگر در افغانستان می مانند


یک هفته پس از آنکه ناتو اعلام کرد که تصمیمی برای خروج از افغانستان ندارد، دولت آلمان با تمدید 10 ماهه حضورنظامیان خود در این کشور موافقت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پس از آنکه چندی پیش ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اعلام کرد که علیرغم توافقات قبلی دولت دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا با طالبان برای خروج کامل نظامیان از ، پیش نویس جدید کابینه دولت آلمان برای اجرایی شدن منوط به موافقت بوندستاگ (پارلمان آلمان) است و در صورتیکه به تصویب نهایی برسد نظامیان آلمانی تا 31 ژانویه 2022 در افغانستان خواهند ماند.

طبق این گزارش، مأموریت کنونی نظامیان آلمانی در افغانستان، 31 مارس سال جاری میلادی به پایان می رسد.

اشتفان سیبرت سخنگوی دولت آلمان در خصوص تمدید مأموریت نظامی آلمان در افغانستان توضیح داد که تاریخ جدید، به طور مناسبی اوضاع پیچیده افغانستان را در نظر گرفته است و همچنین انعطاف پذیری لازم را برای نشان دادن هرگونه واکنش در صورت تغییر وضعیت ناپایدار امنیت تهدید آمیز امکان پذیر می کند .

بر اساس این گزارش، مشارکت نظامی آلمان در قالب مأموریت ناتو در افغانستان تا پایان سال 2018، آنطور که برآوردها نشان می دهد، برای آلمان 16 میلیارد و 400 میلیون یورو هزینه داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه اشغالگری ناتو؛ نظامیان آلمانی 10 ماه دیگر در افغانستان می مانند

ادامه اشغالگری ناتو؛ نظامیان آلمانی 10 ماه دیگر در افغانستان می مانند