مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اسفند 1399 ساعت 04:502021-02-25بين الملل

پاکستان: از سلطه طالبان بر افغانستان حمایت نمی کنیم


ارتش پاکستان با تاکید بر اینکه هدف ما تسهیل روند صلح در افغانستان است و تنها طرف های افغان حق تعیین سرنوشت این کشور را دارند، گفت: پاکستان هرگز از وضعیتی مانند دهه 90 میلادی و یا سلطه طالبان در کابل حمایت نخواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، سرلشکر بابر افتخار در گفت وگو با نمایندگان رسانه های خارجی در مقر فرماندهی ارتش در شهر راولپندی آخرین تحولات پیرامون تلاش های اسلام آباد برای تسهیل روند صلح افغانستان را تشریح کرد.

وی افزود: پاکستان هر آنچه در توان داشته را انجام داده و اکنون هرگونه موفقیت در امر مذاکرات و تعیین سرنوشت افغانستان برعهده مردم و دولت این کشور است.

سخنگوی ارتش پاکستان اظهار داشت: پاکستان تا جایی که ممکن بود از نفوذ خود میان طالبان افغانستان استفاده و آنان را ملزم به پیروی از نقشه راه مذاکرات صلح کرد، موضوعی که رهبران افغانستان نیز به آن اذعان دارند و مطلع هستند که اسلام آباد صادقانه برای تسهیل روند صلح تلاش می کند.

وی تاکید کرد: افغانستان امروز دیگر مانند دهه 90 میلادی نیست و نظام ضعیفی ندارد که بتوان به آسانی بر آن سلطه پیدا کرد و همزمان (مواضع) پاکستان نیز تغییر کرده و این هرگز ممکن نیست که وضعیتی شبیه دهه 90 ایجاد شود و ما بخواهیم از سلطه طالبان بر افغانستان حمایت کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاکستان: از سلطه طالبان بر افغانستان حمایت نمی کنیم

پاکستان: از سلطه طالبان بر افغانستان حمایت نمی کنیم