مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 10:452021-02-24بين الملل

دیده بان حقوق بشر: چین پیگرد قضایی اویغورها را تشدید کرده است


سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد، چین به طرز چشمگیری پیگرد قضایی اقلیتهای مسلمان در سین کیانگ را از طریق نظام دادگاهی رسمی افزایش داده و مجازات های حبس طولانی برای اتهامات مبهمی نظیر راه انداختن نزاع و دادن هدیه به بستگان ساکن خارج صادر کرده است.

- سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد، چین به طرز چشمگیری پیگرد قضایی اقلیتهای مسلمان در سین کیانگ را از طریق نظام دادگاهی رسمی افزایش داده و مجازات های حبس طولانی برای اتهامات مبهمی نظیر "راه انداختن نزاع" و دادن هدیه به بستگان ساکن خارج صادر کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، طبق اعلام دیده بان حقوق بشر، بیش از 250 هزار تن در این منطقه شمال غرب چین از سال 2016 تاکنون رسما محکوم به مجازات و زندانی شده اند.

مایا وانگ، محقق دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای تصریح کرد: به رغم وجود ظاهر قانونی، بسیاری از افراد در زندانهای سین کیانگ مردم عادی هستند که به خاطر پرداختن به زندگی خود و اجرای مذهبشان محکوم شده اند.

دیده بان حقوق بشر عنوان کرد، بین 2017 و 2019 در ضمن برخورد با اویغورها و دیگر اقلیتهای عمدتا مسلمان، مجازاتهای کیفری در این منطقه افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیده بان حقوق بشر: چین پیگرد قضایی اویغورها را تشدید کرده است

دیده بان حقوق بشر: چین پیگرد قضایی اویغورها را تشدید کرده است