مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 09:252021-02-24اقتصادي

پرورش موهای مصنوعی با فیزیک ساده


محققان دانشگاه پرینستون توانستند مجموعه ای قدیمی از مشکلات مهندسی را به یک راه حل جدید برای تولید موی مصنوعی قابل کاربرد در صنایع رباتیک تبدیل کنند.

- محققان دانشگاه "پرینستون" توانستند مجموعه ای قدیمی از مشکلات مهندسی را به یک راه حل جدید برای تولید موی مصنوعی قابل کاربرد در صنایع رباتیک تبدیل کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، طبیعت دارای الگوهای فراوانی است که از نظر تنوع و پیچیدگی غنی هستند.

شرایط پیچیده توسعه آنها، تحقیق، مدلسازی و ترجمه آنها به زمینه های مهندسی را به یک چالش تبدیل می کند.

محققان دانشگاه پرینستون اکنون با الهام از طبیعت و طرح های بیولوژیکی، این الهام را با دقت ریاضی ادغام کرده و با یک سیستم نسبتاً ساده به آنها امکان می دهد تا انواع اشکال پیچیده مو مانند را که برای ایجاد سطوح بیومتریک مورد نیاز است، تشکیل دهند.

پیر توماس برون استادیار مهندسی شیمی و بیولوژیک در دانشگاه پرینستون و محقق اصلی این مطالعه گفت: چنین الگوهایی ماهیت همه گیر دارند و در همه جای طبیعت حاضر هستند و رویکرد ما از شکل گیری طبیعی این ساختارها بهره می برد.

این سیستم ترکیبی از یک بی ثباتی سیال و تغییر شکل های بزرگ جامد در جامد کردن مذاب ها است و باعث تولید مواد جامد نرم با هندسه سطحی پیچیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرورش موهای مصنوعی با فیزیک ساده

پرورش موهای مصنوعی با فیزیک ساده