مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 05:352021-02-23سياسي

در مواجهه با فرد سوگوار از مشکلات یا تجربه های مشابه خود نگوییم


برخی افراد در مواجهه با فرد سوگوار، به منظور ابراز همدردی از مشکلات خود یا تجربه های مشابه می گویند که این کار نه تنها موجب تسلی خاطر فرد سوگوار نمی شود بلکه نشان دهنده درگیری فرد مقابل با تجارب شخصی خود است.

- ایسنا/همدان یک روانپزشک مطرح کرد: برخی افراد در مواجهه با فرد سوگوار، به منظور ابراز همدردی از مشکلات خود یا تجربه های مشابه می گویند که این کار نه تنها موجب تسلی خاطر فرد سوگوار نمی شود بلکه نشان دهنده درگیری فرد مقابل با تجارب شخصی خود است.

دکتر سعید انصاری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه همیشه هستی با نیستی یا حضور با غیبت معنا پیدا می کند، اظهار کرد: سوگ پاسخ و عکس العمل از دست دادن فرد یا موقعیتی است که به آن تعلق خاطر داریم و صرفاً به معنای از دست دادن عزیزان نیست.

انصاری تجربه فقدان را بخش بزرگی از زندگی همه انسان ها دانست و افزود: در گذشته و قبل از شیوع بیماری کرونا، راه حل هایی مانند برگزاری مراسم ها و کنار یکدیگر قرار گرفتن، با ایجاد آرامش در فرد، موجب تسلی خاطر بازماندگان می شد اما امروز کاهش ارتباطات بین افراد، موجب کاهش حمایت های جامعه و پیچیده شدن موضوع مرگ شده است.

وی به فقدان و از دست دادن عزیزان به عنوان بخش جدایی ناپذیر و حقیقت زندگی همه انسان ها اشاره و خاطرنشان کرد: جریان زندگی فراز و نشیب های زی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در مواجهه با فرد سوگوار از مشکلات یا تجربه های مشابه خود نگوییم

در مواجهه با فرد سوگوار از مشکلات یا تجربه های مشابه خود نگوییم