مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اسفند 1399 ساعت 08:152021-02-22بين الملل

اعتصاب سراسری در میانمار


در جریان اعتصاب سراسری امروز (دوشنبه) در میانمار علیه کودتا، هزاران معترض با وجود تهدید از سوی مقام های این کشور دست به تجمع زدند و دست از کار کشیدند.

- در جریان اعتصاب سراسری امروز (دوشنبه) در میانمار علیه کودتا، هزاران معترض با وجود تهدید از سوی مقام های این کشور دست به تجمع زدند و دست از کار کشیدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سه هفته پس از آنکه خونتای نظامی قدرت را چنگ از دولت مدنی درآورد، نتوانسته اعتراضات و جنبش نافرمانی مدنی را که علیه کودتا آغاز شده، متوقف کند.

یکی از معترضان گفت: همه در این اعتصاب سراسری حضور دارند.

ما باید بیرون بیاییم و در این اعتراض شرکت کنیم.

در کشوری که به تاریخ اهمیت زیادی داده می شود، معترضان روز 22 ماه فوریه 2021 (22/2/2021) را برای برگزاری این اعتراض و اعتصاب سراسری بسیار مهم می دانند و آن را با اعتراضات 8 اوت 1988 (8/8/1988) مقایسه می کنند که اعتراضات ضد دولتی به خاک و خون کشیده شد.

واکنش نیروهای امنیتی میانمار در این اعتراضات اخیر کمتر خشن بود اما در جریان همین اعتراضات هم که در روز شنبه برگزار شد، سه تن کشته شدند.

البته سرکوب روز شنبه در استان ماندالای باعث نشد تا معترضان دست از کار بکشند و روز یکشنبه نیز اعتراضاتی برگزار شد و در آن نیز ده ها هزار تن در یانگون حضور یافتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتصاب سراسری در میانمار

اعتصاب سراسری در میانمار