مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اسفند 1399 ساعت 05:202021-02-21سياسي

قرآن کریم انسان ها را به مراقبه و داشتن تقوا دعوت می کند


تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه سعادت و شقاوت انسان بستگی به رعایت موازین شرعی دارد، گفت: مراقبت نفس بیانگر سعادت خواهی انسان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، در جلسه درس اخلاق که در مدرسه علمیه معیر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از سفارشات نورانی امام صادق (ع) به عبدالله بن جندب که در اصل سفارش به همه محبان و دوستداران ایشان است سفارش به عمل است که می فرمایند: عمل خود را همانند پدری قرار ده که از او تبعیت می کنی.

وی افزود: انسان در برهه ای از زندگی نوعاً از بزرگ تر ها تبعیت می کند، از کسانی که با آنها یک ارتباط خاصی دارد و احساس می کند در درک و انتخاب راه و روش توانایی ندارد برای همین از کسی که مسیری را طی می کند و آگاهانه کارهایی را انجام می دهد تبعیت می کند.

رابطه فرزند بخصوص با پدر چنین است که فرزند در بسیاری از کارها از پدر تبعیت می کند.

آیت الله تحریری با طرح این پرسش مبنی بر اینکه مقصود از عمل در آیات و روایات چیست؟ پاسخ داد: مراد از عمل در آیات و روایات آن دسته اعمال طبیعی و فیزیکی که انسان در زندگی دنیا انجام می دهد، نیست.

دیگر اینکه اعمال انسان نوعاً با یک نیازهای طبیعی همراه است و این نیز عمل به حساب می آید که پشتوانه اعمال است اما مقصود از عمل در آیات و روایات نیز مراد ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرآن کریم انسان ها را به مراقبه و داشتن تقوا دعوت می کند

قرآن کریم انسان ها را به مراقبه و داشتن تقوا دعوت می کند