مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 05:352021-02-20اقتصادي

گره کور در تار و پود صادرات هنر-صنعت ایران/«فرش» به جرم بی مهری بر دار رفت!


صادرات فرش دستباف ایران در یک سال اخیر به پایین ترین سطح خود رسیده است؛ زنگ خطری حیاتی برای یکی از مهم ترین بازوهای اقتصاد بدون نفت ایران در حوزه صنایع دستی که به سمت افول می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، گره های زرین قالی وقتی با تلفیقی از هنر و زیبایی های طبیعی طرح های بی بدیل و ماندگاری در تاریخ را اقتصاد بدون نفت ایران در حوزه صنایع دستی که به سمت افول می رود.

حال آرام آرام، بخش بزرگی از بازار های صادراتی فرش دستباف ایران به حاشیه می رود تا مشتری های همیشگی فرش ایران در جای خالی هنر ایرانی، امروز فرش های هند، چین، پاکستان و افغانستان را به خانه ببرند.

تنزل  صادرات فرش دستباف ایران در مدت 3 سال به یک دهم   صادرات فرش دستباف ایران در مدت سه سال به یک دهم تنزل پیدا کرده است.

از این خبر ناگوار به آسانی نمی توان گذشت.

در شرایطی که درآمدهای نفتی کشور با اما و اگر مواجه شده و سخن از توسعه صادرات غیرنفتی به میان می آید، یکی از نامدارترین اقلام صادراتی غیرنفتی چنین مهجور افتاده است.

در شرایطی که رونق تولید و جهش تولید مبنای فعالیت های تولیدی و تجاری شده است، یکی از شاخص ترین تولیدات ملی اینچنین با چالش مواجه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره کور در تار و پود صادرات هنر-صنعت ایران/«فرش» به جرم بی مهری بر دار رفت!

گره کور در تار و پود صادرات هنر-صنعت ایران/«فرش» به جرم بی مهری بر دار رفت!