موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 15:402021-02-16اقتصادي

تولید بیش از 1000 مگاوات ساعت برق در لرستان با استفاده از نور خورشید


استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین برق خانه ها، چند سالی است در دستور کار قرار گرفته و به گفته مسئولان لرستان امسال هزار و 882 مگاوات ساعت برق از این طریق تولید شده است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: روند رو به رشد استفاده از انرژی با افزایش جمعیت از یک سو و رشد نیازهای انسان از سوی دیگر موجب شده که بازخورد این رشد مصرف را در زمینهٔ افزایش آلودگی های زیست محیطی و همچنین از دست رفتن سرمایه های کشور در بخش انرژی و سوخت های فسیلی را ببینیم.

این در حالی است که کشورهای مختلف دنیا سال ها قبل استفاده از انرژی های نو مانند انرژی خورشیدی و بادی را در دستور کار قرار داده اند و البته در کشورمان نیز حرکت های خوبی در این زمینه صورت گرفته است که نیازمند توجه و سرمایه گذاری جدی تر است.

تأمین برق با استفاده از تابش خورشید کشور ایران و استان لرستان با دارا بودن اقلیم های مختلف شاهد تعداد روزهای آفتابی زیادی در طول سال است، ظرفیتی که می تواند منجر به توسعه استفاده از انرژی خورشیدی در استان های مختلف کشور شود.

مطابق اظهارنظر کارشناسان ایران در کمربند تابش خورشید قرارگرفته و به همین علت میزان تابش خورشیدی در ایران بین 1800 تا 2200 کیلووات ساعت بر مترمربع در سال تخمین زده شده است که ظرفیتی کم نظیر برای تأمین انرژی محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 1000 مگاوات ساعت برق در لرستان با استفاده از نور خورشید

تولید بیش از 1000 مگاوات ساعت برق در لرستان با استفاده از نور خورشید