مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 15:152021-02-16بين الملل

حمایت دادگاه حقوق بشر اروپا از آدمکشی در افغانستان


دادگاه حقوق بشر اروپا به بهانه اینکه دادستان های فدرال آلمان به ادله فرمانده خود برای بمباران هوایی ولایت قندوز اعتماد کرده اند، شکایت یک شهروند افغانستانی را درباره قتل دو پسرش رد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادگاه حقوق بشر اروپا پرونده شکایت یک شهروند افغانستانی که در حمله سال 2009 نیروهای ناتو دو پسرش را از دست داد را رد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازآسوشیتدپرس، دادگاه حقوق بشر اروپا این شکایت را رد کرد و در توجیه رأی ناعادلانه خود ادعا کرد که دادستان های فدرال آلمان به ادله فرمانده خود برای بمباران هوایی اعتماد کرده اند! این دادگاه اروپایی، درخواست شکایت عبدالحنان شهروند افغانستانی را درباره این حمله ناتو به شمال افغانستان رد کرد؛ حمله ای که در نتیجه آن دو پسر 8 و 12 ساله او جانشان را از دست دادند.

گفتنی است که در بمباران هوایی علیه تانکرهای حمل سوخت در سال 2009 در نزدیکی ولایت قندوز در شمال افغانستان، ده ها نفر کشته شدند.

این حمله هوایی که به دستور فرمانده پایگاه آلمانی در ولایت قندوز و از بیم اینکه تانکرها برای حملات استفاده شوند، به انجام رسید.

گفتنی است ائتلاف به سرکردگی آمریکا به بهانه های واهی مبارزه با تروریسم در سال های 2001 و 2003 به کشورهای افغانستان و عراق حمله کرد؛ تجاوزی که جز افزایش خشونت ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت دادگاه حقوق بشر اروپا از آدمکشی در افغانستان

حمایت دادگاه حقوق بشر اروپا از آدمکشی در افغانستان