مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 13:052021-02-16اقتصادي

ممانعت از تجهیز چاه آب شرب دام، بر سر اختلاف مراتع در زرین دشت


دامداران روستای دروا از توابع شهرستان زرین دشت بر سر اختلافات مرتع در منطقه چاهگل از تجهیز چاه ممانعت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زرین دشت، مساله اختلاف مردم روستای دروا از توابع بخش مرکزی شهرستان زرین دشت با عشایران مستقر در منطقه چاهگل و منابع طبیعی بر سر زمین های مرتع چاهگل چندین ماه است که  به یک بحران  در فضای حقیقی و مجازی تبدیل شده است.

 دامنه اختلافات بر سر اراضی چاهگل که در سال 1373 در طرح اراضی ممیزی با شش هزار و 285 هکتار به 28 دامدار شهرستان فسا واگذار شده است، این روزها به یکی از چالش های حوزه آب و خاک شهرستان زرین دشت تبدیل شد.

  ادامه روند اختلافات بر سر خط مرزی، تمدید مجدد پروانه چرای عشایران و نداشتن چراگاه و مرتع برای دامداران روستای دروا به یک معضل تبدیل شده است.

رایزنی ها و جلسات تا کنون هیچ نتیجه مثبتی در بر نداشته است مردم این روستا مدعی هستند، اجحاف در حقشان صورت گرفته و حق استفاده  از خاک روستای خود ندارند، این در حالی است که در جلسه ای که صبح امروز با حضور بخشدار مرکزی، رییس اداره امور عشایر و کارشناس مسئول واحد مرتع اداره منابع طبیعی زرین دشت در مسجد جامع روستای دروا برگزار شد، مردم و دامداران این روستا با در دست داشتن پلاکارد هایی مراتب اعتراض خود را به نمایش گذاشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممانعت از تجهیز چاه آب شرب دام، بر سر اختلاف مراتع در زرین دشت

ممانعت از تجهیز چاه آب شرب دام، بر سر اختلاف مراتع در زرین دشت