مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 12:202021-02-16پزشكي

چاپ سالانه 70 هزار مقاله در کشور/ وجود 24 شبکه تحقیقاتی


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که اکنون سالانه بیش از 70 هزار مقاله در کشور چاپ می شود، به وجود 24 شبکه تحقیقاتی در کشور اشاره کرد و گفت: - هریک از شبکه های تحقیقاتی بالغ بر 20 مرکز را پوشش می دهند و این شبکه ها در واقع زیرساختی را ایجاد کردند که همه مراکز از سراسر کشور به یکدیگر متصل شده و اقدامات ملی بزرگی را به سرانجام برسانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر فرید نجفی با اشاره به تحولات شاخص های پژوهش در علوم پزشکی طی سالهای اخیر، با بیان اینکه اگر به فرآیند تحقیقات طی 40سال اخیر توجه شود، روند رو رشد در این حوزه کاملا مشهود خواهد بود، اظهار کرد: اکنون سالانه بیش از 70 هزار مقاله در کشور چاپ می شود که این مقالات سبب شده است ایران رتبه 14 تا 16 را در بحث تولید در دنیا کسب کند.

وی با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته تمام تلاش ما این بود که در حوزه تحقیقات از کشورهایی همچون مصر و ترکیه پیشی بگیریم، مطرح کرد: خوشبختانه امروز و به همت جوانان این امر محقق شده و شاهد روند سریع رشد تعداد مقالات در کشور هستیم که در دنیا بی نظیر است.

نجفی به مجموعه اقدامات انجام شده در راستای تحقق این موضوع اشاره و خاطرنشان کرد: رشد قابل توجه دانشگاه های کشور از نظر کمی و کیفی طی 40 سال اخیر از جمله این موارد است؛ اکنون بالغ بر 700 مرکز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاپ سالانه 70 هزار مقاله در کشور/ وجود 24 شبکه تحقیقاتی

چاپ سالانه 70 هزار مقاله در کشور/ وجود 24 شبکه تحقیقاتی