مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 11:502021-02-16پزشكي

بررسی روند تحقیقات و فناوری در حوزه علوم پزشکی در 40 سال اخیر


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به بررسی روند تحقیقات و فناوری در حوزه علوم پزشکی طی 40 سال اخیر از چاپ سالانه 70 هزار مقاله در کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر فرید نجفی با اشاره به تحولات شاخص های پژوهش در علوم پزشکی طی سالهای اخیر با بیان اینکه اگر به فرآیند تحقیقات طی 40 سال اخیر توجه شود، روند رو رشد در این حوزه کاملا مشهود خواهد بود، گفت: اکنون سالانه بیش از 70 هزار مقاله در کشور چاپ می شود که این مقالات سبب شده است ایران رتبه 14 تا 16 را در بحث تولید در دنیا کسب کند.

وی با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته تمام تلاش ما این بود که در حوزه تحقیقات از کشورهایی همچون مصر و ترکیه پیشی بگیریم، مطرح کرد: خوشبختانه امروز و به همت جوانان این امر محقق شده و شاهد روند سریع رشد تعداد مقالات در کشور هستیم که در دنیا بی نظیر است.

نجفی به مجموعه اقدامات انجام شده در راستای تحقق این موضوع اشاره و خاطرنشان کرد: رشد قابل توجه دانشگاه های کشور از نظر کمی و کیفی طی 40 سال اخیر از جمله این موارد است؛ اکنون بالغ بر 700 مرکز تحقیقاتی در کشور وجود دارد که در سالهای گذشته به تعداد انگشت های یک دست هم نمی رسید؛ رشد فزاینده تعداد اعضای هیات علمی هم از دیگر دلایل پیشرفت در حوزه تحقیقات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی روند تحقیقات و فناوری در حوزه علوم پزشکی در 40 سال اخیر

بررسی روند تحقیقات و فناوری در حوزه علوم پزشکی در 40 سال اخیر