مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 04:252021-02-16سياسي

مشهد اردهال، زیارتگاهی با یک آیین جهانی


یکی از مهم ترین و زیباترین مجموعه های تاریخی و مذهبی منطقه فرهنگی کاشان، زیارتگاه سلطان علی بن محمدباقر (ع) موسوم به مشهد اردهال است که در کنار جاده کاشان به نراق قرار دارد.

- ایسنا/اصفهان یکی از مهم ترین و زیباترین مجموعه های تاریخی و مذهبی منطقه فرهنگی کاشان، زیارتگاه سلطان علی بن محمدباقر (ع) موسوم به مشهد اردهال است که در کنار جاده کاشان به نراق قرار دارد.

زیارتگاه سلطان علی بن محمدباقر (ع) در دامنه کوه نسبتاً بلندی واقع شده و مجموعه ای با چند صحن و ایوان جانبی، رواق و حجره های طرفین صحن ها، حرم، مسجد، گنبد و گلدسته ها، بازارچه، آب انبار و زائرسرا است.

البته آرامگاه سهراب سپهری نیز در این مکان قرار دارد.

محمد مشهدی نوش آبادی، عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان درباره این بنا به ایسنا می گوید: بانی اولیه بقعه مشهد اردهال، یکی از نیکوکاران قرن ششم به نام مجدالدین کاشانی بوده است و این بقعه از منظر آیینی و فرهنگی، اهمیت بی مانندی برای اهالی کاشان و شهرهای هم جوار مانند قم، دلیجان و محلات دارد.

او ادامه می دهد: برگزاری مراسم سنتی و مذهبی قالی شویان در جمعه دوم مهرماه هر سال بر اهمیت بقعه سلطان علی افزوده است؛ چنان که این زیارتگاه به مشهد قالی هم معروف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشهد اردهال، زیارتگاهی با یک آیین جهانی

مشهد اردهال، زیارتگاهی با یک آیین جهانی