مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 07:552021-02-15اقتصادي

بروز خسارت در باغات خراسان شمالی که به گُل نشسته اند


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نسبت به بروز خسارت در باغات این استان که به گُل نشسته اند، هشدار داد.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نسبت به بروز خسارت در باغات این استان که به گُل نشسته اند، هشدار داد.

تشکری در گفت و گو با ایسنا، گفت: خراسان شمالی در سال جاری در شرایط خاصی قرار دارد کاهش بارندگی ها از یک سود و گرمای هوا از سوی دیگر سبب شده تا شرایط در وضعیت نرمالی نباشد.

وی افزود: میزان بارندگی در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد عقب است و مقدار بارش های انجام شده در سال زراعی امسال 55 میلیمتر بوده است.

تشکری ادامه داد: پاییز خنک امسال موجب شد تا کشت محصولاتی همچون گندم و جو عقب افتد و از سوی دیگر زمستان گرم سبب شده تا تعدادی از درختان به خصوص درخت های هسته دار در برخی از مناطق استان به گل بنشینند و یا در آستانه گل دهی قرار دارند.

وی بیان کرد: اما اداره کل هواشناسی استان پیش بینی اسفندماه سردی را داشته که دمای هوا به منفی سه درجه سانتی گراد خواهید رسید که این سرما سبب می شود تا درخت هایی که به گل نشسته اند دچار خسارت سرمازدگی شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از آنجاییکه توده هوای سرد وارد شده به صورت جبهه ای است می توان با اقداماتی همچون آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بروز خسارت در باغات خراسان شمالی که به گُل نشسته اند

بروز خسارت در باغات خراسان شمالی که به گُل نشسته اند