مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 بهمن 1399 ساعت 05:402021-02-14بين الملل

سیاست نامشخص بایدن در قبال ایران و برجام


هنوز در این که آمریکا به برجام برمی گردد اما و اگرهای زیادی وجود دارد، این مساله هم متوجه دولت دموکرات آمریکا است و هم به سیاست های جمهوری اسلامی ایران ارتباط دارد.

گرچه بایدن به عنوان رییس دولت جدید ایالات متحده قبل از ورود به کاخ سفید از بازگشت به برجام صحبت کرده بود اما بعد از مراسم تحلیف، سیاست یکنواخت و روشنی از سوی واشنگتن اتخاذ و اعلام نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرغم این که آمریکا از توافق هسته ای خارج شده و ابتدا او باید به برجام برگردد، اما مدعی است که ایران باید تعهدات برجامی را اجرا کند تا آمریکا هم به برجام بازگردد.

در حالی که هر عقل سلیمی می پذیرد که آمریکا از برجام خارج شده و باید برگردد.

اما به نظر می رسد برخی شرایط داخلی مانند وضعیت خود آمریکا یا منطقه ای و بین المللی به گونه ای رقم می خورد که هنوز آمریکا نتوانسته تصمیمی جدی در بازگشت به برجام اتخاذ کند.

علی بیگدلی در گفت وگو با ایسنا در ارزیابی خود از این که برخلاف اظهارات اولیه، دولت بایدن هنوز درباره بازگشت به برجام تصمیمی اتخاذ نکرده و تعلل داشته است، گفت: زمانی که بایدن اعلام کرد به برجام باز می گردد چگونگی بازگشت را مطرح نکرد، زیرا هنوز اعضای کابینه او مشخص نشده بودند ضمن این که احتیاج به تایید کنگره هم داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست نامشخص بایدن در قبال ایران و برجام

سیاست نامشخص بایدن در قبال ایران و برجام