مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 09:002021-02-13فرهنگي

ثبت جاذبه های طبیعی لرستان از پلدختر تا اشترانکوه/ «تیان» و «وزم» ملی شدند


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از ثبت ملی چشمه «چاه تیان» ازنا و مجموعه درختان 150 ساله «وزم» پلدختر خبر داد.

- خرم آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از ثبت ملی چشمه چاه تیان ازنا و مجموعه درختان 150 ساله وزم پلدختر خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید امین قاسمی امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه چاه آترزین چشمه تیان در دامنه اشترانکوه در شهرستان ازنا قرار دارد، اظهار داشت: قدمت این اثر به دوران کرتاسه تا سنوزوییک برمی گردد که با پیگیری های به عمل آمده مورخ 99.

4.

21 به شماره 727 در فهرست میراث طبیعی ملی به ثبت رسید.

ثبت ملی چشمه چاه تیان ازنا وی در بیان مکان دقیق این پدیده، گفت: بر اساس تقسیمات کشوری نشانی دقیق این اثر در شهرستان ازنا، روستای دربند، سه کیلومتری روستای بیدستانه است و این چشمه مورد توجه گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به وجود گودالی در این چشمه که به عنوان یک پدیده زمین شناسی محسوب می شود، تصریح کرد: این پدیده به نحوی است که این گودال در ابتدای فصل بهار به طور ناگهانی پرآب شده و تا چند ماه این روند ادامه دارد، در فصل تابستان و پاییز این گودال ناگهان خشک شده و تا فصل بهار بعدی بی آب است، طبق تحقیقات زمین شناسی این امر ناش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جاذبه های طبیعی لرستان از پلدختر تا اشترانکوه/ «تیان» و «وزم» ملی شدند

ثبت جاذبه های طبیعی لرستان از پلدختر تا اشترانکوه/ «تیان» و «وزم» ملی شدند