مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 بهمن 1399 ساعت 07:302021-02-11اقتصادي

تولید 20 درصد فرش دستبافت کشور در استان فارس


20 درصد فرش دستبافت کشور در استان فارس تولید می شود و از این میزان 80 درصد ان صادر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حمید رضا ایزدی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه استان فارس در تولید فرش دستبافت افزود: تعداد بافندگان فعال در این استان حدود 174 هزار و تعداد افراد بیمه شده، 31 هزار و 154 نفر است و برای این بافندگان تعداد 293 پروانه تولید غیر متمرکز صادر نیز شده است.

وی تصریح کرد: فرش دستبافت ایران در همه زمینه های هنری، اجتماعی و فرهنگی جایگاه ویژه ای دارد و نقش مهمی را در توسعه اقتصادی استان و کشور ایفا می کند.

رییس سازمان صمت فارس با بیان اینکه 20 درصد فرش دستباف کشور توسط 174 هزار هنرمند در استان فارس بافته می شود، افزود: بازار وکیل شیراز اصلی ترین و تاریخی ترین مرکز تجارت این هنر در کشور شهره شده است و هم اکنون 80 درصد تولیدات فرش دستباف استان فارس به کشورهای خارجی صادر می شود.

وی به اینکه 53 درصد شرکت کنندگان در این نمایشگاه از استان فارس هستند اشاره کرد و ادامه داد: تولیدکنندگان و بافندگان فرش های دستباف، گلیم، گبه، جاجیم و تابلو فرش از سراسر نقاط کشور، از جمله فارس، تهران، کرمان، قم، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، گلستان و بوشهر در این نمایشگاه حضور دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 20 درصد فرش دستبافت کشور در استان فارس

تولید 20 درصد فرش دستبافت کشور در استان فارس