مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 بهمن 1399 ساعت 06:452021-02-11سياسي

بقعه ی بی پناه


بخشی از بنای تنها برج آرامگاهی دوره ایلخانی اصفهان، لای دندان های دیوار ملک مجاور اسیر شده، در جوار آن نیز یک ساختمان، با ستون های آهنی قد برافراشته، - مشکل اصلی اما این است که شهرداری و میراث فرهنگی اصفهان، جدیتی که انتظار می رود را در برخورد با این تجاوزهای مکرر ندارند و هر یک، دیگری را مقصر می دانند.

بقعه جعفریه که نامش در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسیده، در حاشیه غربی خیابان هاتف، مقابل ورودی بازارچه امامزاده اسماعیل و مقبره شعیای نبی، در محله قدیمی خوشینان قرار دارد و همین حسن همجواری موجب شده تا مرتضی فرشته نژاد، مرمتگر باسابقه و کارشناس پیشکسوت میراث فرهنگی اصفهان، پیشنهاد حفظ و تبدیل این محور را به عنوان یک مجموعه تاریخی مطرح کند اما مشکلات ریز و درشتی که بنای رنجور بقعه جعفریه و امامزاده اسماعیل با آن دست و پنجه نرم می کنند، زمان و امکان تحقق این ایده ی گردشگرپسند را مدام به عقب می راند.

بنای هشت ضلعی بقعه جعفریه، در گذشته وسط صحن وسیعی قرار داشته اما متأسفانه امروز اطراف آن را خانه های مسکونی فرا گرفته، به طوری که بخشی از بقعه، در حیاط یکی از املاک مجاورش قرار دارد! ناصر طاهری، معاون میراث فرهنگی استان اصفهان 16 آذرماه سال جاری در گفت وگویی با اشاره به این معضل اظهار کرده است: 2 سال پیش وارد پیگیری های حقوق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بقعه ی بی پناه

بقعه ی بی پناه