مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 بهمن 1399 ساعت 09:302021-02-10بين الملل

سعودی ها: در مذاکرات آتی با ایران، جزء طرف های اصلی باشیم


هیأت دولت عربستان سعودی ضمن تکرار ادعاهای همیشگی خود علیه ایران، مدعی شد که باید به عنوان یک عضو اصلی در هرگونه مذاکره احتمالی با ایران حضور داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هیأت دولت عربستان سعودی، شامگاه روز سه شنبه، در جلسه ای که به ریاست سلمان بن عبدالعزیز آل سعود شاه سعودی برگزار شد، در بیانیه ای، بار دیگر بر موضع خود مبنی بر حضور در هرگونه مذاکره احتمالی با ایران اصرار ورزید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس )، در این جلسه که شاه سعودی از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی در آن شرکت کرده بود، با مطرح شدن این ادعا که برخی کشورها در معرض تهدید ایران قرار دارند، ادعا شد که این کشورها باید به عنوان یک طرف اصلی در هرگونه مذاکره بین المللی درباره توافق هسته ای با ایران و آنچه هیأت دولت سعودی آن را مذاکره درباره فعالیت های تهدیدکننده امنیت خواند، حضور داشته باشند.

این خواسته که پیش تر، امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه نیز آن را مطرح کرده بود، با واکنش وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران مواجه شده بود.

 سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات رییس جمهور فرانسه او را به پرهیز از مواضع نسنجیده و شتاب زده دعوت کرده و در عین حال، خطاب به وی گفته بود: برجام به هیچ وجه قابل مذاکره مجدد نبوده و طرف های آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سعودی ها: در مذاکرات آتی با ایران، جزء طرف های اصلی باشیم

سعودی ها: در مذاکرات آتی با ایران، جزء طرف های اصلی باشیم