مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 بهمن 1399 ساعت 07:552021-02-10فرهنگي

سینمای ایران در آستانه پنجمین نامزدی اسکار


«خورشید» که بیست و ششمین نماینده سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین المللی (غیرانگیسی زبان) جوایز سینمایی اسکار است، یک قدم تا ثبت پنجمین نامزدی سینمای ایران در جوایز اسکار فاصله دارد.

- خورشید که بیست و ششمین نماینده سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین المللی (غیرانگیسی زبان) جوایز سینمایی اسکار است، یک قدم تا ثبت پنجمین نامزدی سینمای ایران در جوایز اسکار فاصله دارد.

سینمای ایران از اولین حضور در جوایز اسکار که به 44 سال قبل بازمی گردد تا به امروز، چهار بار به جمع نامزدهای نهایی این رویداد سینمایی راه یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با اعلام نامزدهای اولیه نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار، فیلم خورشید ساخته مجید مجیدی نیز به عنوان یک از 15 فیلم راه یافته به این فهرست معرفی شده و مجیدی که پیش از این در سال 1998 با فیلم بچه های آسمان سینمای ایران را برای نخستین بار به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم خارجی زبان (بین المللی) برده بود، پس از 23 سال این فرصت را یافته تا بار دیگر فیلمش را در جمع برترین آثار غیرانگلیسی زبان سال سینما ببیند.

سینمای ایران تاکنون چهار بار در جوایز سینمایی اسکار به جمع نامزدهای نهایی راه یافته و ماحصل آن نیز دو جایزه در شاخه بهترین فیلم خارجی زبان بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سینمای ایران در آستانه پنجمین نامزدی اسکار

سینمای ایران در آستانه پنجمین نامزدی اسکار