مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 07:202021-02-09اقتصادي

پروژه پرداخت موبایلی با تلاش مهندسان ایرانی میسر شد


معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: با تلاش مهندسان ایرانی موفق شدیم در طراحی «کهربا»، از استاندارد EMV استفاده کنیم که در اروپا بیش از 96 درصد ضریب نفوذ دارد.

- معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: با تلاش مهندسان ایرانی موفق شدیم در طراحی کهربا ، از استاندارد EMV استفاده کنیم که در اروپا بیش از 96 درصد ضریب نفوذ دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشاهد بودیم بدون اینکه مشکلی پدید آید، استفاده مردم از اسکناس عملاً به میزان چشمگیری کاهش یافت و اقبال مردم به استفاده از ابزارهای پرداخت نوین بیشتر شد.

این مهم هرگز بدون ایجاد زیست بوم متناسب و مبتنی بر سامانه های متعدد نظام بانکی همچون شتاب، شاپرک، مانا، سهند، ساتنا، پایا، چکاوک که طی این سال ها به وجود آمدند، میسر نمی شد.

معاون بانک مرکزی به محدودیت های اجرایی کهربا اشاره کرد و افزود: اگرچه محدودیت های ناشی از تحریم، در زمینه استانداردسازی فرآیندها مشکلاتی را ایجاد می کرد، اما با تلاش مهندسان ایرانی موفق شدیم در طراحی کهربا، از استاندارد EMV استفاده کنیم که در اروپا بیش از 96 درصد ضریب نفوذ دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر تحریم ها، تغییر حدود 500 میلیون کارت مغناطیسی به کارت های هوشمند و همچنین تجهیز و به روزرسانی زیرساخت ها و امکانات شبکه پرداخت هزینه بسیار کلانی بر کشور تحمیل می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه پرداخت موبایلی با تلاش مهندسان ایرانی میسر شد

پروژه پرداخت موبایلی با تلاش مهندسان ایرانی میسر شد