مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 05:552021-02-09پزشكي

تقویت سیستم ایمنی بدن با روشی جدید


محققان مرکز پزشکی دانشگاه یوتا ایالات متحده، داروی جدیدی مبتنی بر نانو ذرات ایجاد کردند که می تواند سیستم ایمنی ذاتی بدن را تقویت کرده و آن را در مبارزه با تومورها موثرتر کند.

- ایسنا/خراسان رضوی محققان مرکز پزشکی دانشگاه یوتا ایالات متحده، داروی جدیدی مبتنی بر نانو ذرات ایجاد کردند که می تواند سیستم ایمنی ذاتی بدن را تقویت کرده و آن را در مبارزه با تومورها موثرتر کند.

به نقل از مدیکال نیوز، این تحقیق، اولین مطالعه ای است که مولکول ایمنی STING (پروتیین تقویت کننده سیستم ایمنی ذاتی) را با نانو ذراتی به اندازه یک میلیونیم یک توپ فوتبال که می تواند فعالیت ایمنی بدن در پاسخ به محیط فیزیولوژیک خود را روشن یا خاموش کند، هدف قرار می دهد.

سرپرست این تحقیق، دکتر جینمینگ گائو، استاد مرکز جامع سرطان Harold C.

Simmons UT، جراح سر و گردن، داروشناس و زیست شناس سلولی می گوید: فعال کردن STING توسط این نانو ذرات، مانند فشار دائمی بر روی شتاب دهنده است تا بتواند پاسخ ایمنی ذاتی به تومور را افزایش دهد.

بیش از یک دهه محققان و شرکت های دارویی برای تولید داروهایی تلاش کردند که STING (مخفف کلمه محرک ژن های اینترفرون ) را هدف قرار می دهند.

پروتیین STING که در سال 2008 کشف شده است، مجموعه ای از مولکول های ایمنی است که هنگام گردش یک عامل خارجی در بدن ازجمله DNA سرطان به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت سیستم ایمنی بدن با روشی جدید

تقویت سیستم ایمنی بدن با روشی جدید