مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 بهمن 1399 ساعت 07:202021-02-08سياسي

فیلمساز انقلابی که در تبریز به شهادت رسید


فیروز هابیل امیرخیز پس از پایان دانشگاه به خدمت سربازی رفت و همراه با آن فعالیت های سیاسی اش رنگ دیگری یافت و بارها به خاطر توزیع اعلامیه حضرت امام خمینی(ره) دستگیر شد اما، - جی پلاس، فیروز هابیل امیرخیز، سال 1336 در محله قره آغاج تبریز به دنیا آمد.

دوران کودکیش را به علت کار پدرش در ارومیه سپری کرد و پای با درس، قرآن آموخت و در کنار آن از مزارع کشاورزان و سختی کار آنها فیلم گرفت.

ایسنا نوشت؛ وی پس از طی دوران تحصیلات راهنمایی و دبیرستان وارد انستیتو تکنولوژی اورمیه شد و همزمان با تحصیل در رشته برق از هیچ کمکی برای کارگران کوره های آجرپزی دریغ نکرد و برای بازتاب دردهای مردم زحمت کش و زجر دیده سه فیلم با نام های توشه ، باهم و نیاز را ساخت که فیلم هشت میلیمتری توشه ساخته وی توانست از کاخ جوانان اورمیه لوح سپاس دریافت کند.

فیروز هابیل امیرخیز پس از پایان دانشگاه به خدمت سربازی رفت و همراه با آن فعالیت های سیاسی اش رنگ دیگری یافت و بارها به خاطر توزیع اعلامیه حضرت امام خمینی(ره) دستگیر شد اما، دست از مبارزه برنداشت تا این که وقتی شنید امام راحل فرموده سربازخانه ها را خالی کنید خدمت را ترک کرد و به تبریز آمد.

هابیل بیستم بهمن در تظاهرات مردم تبریز توانست تانکی را از دست ماموران رژیم طاغوت گرفته و خود رانندگی آن را به دست بگیرد که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلمساز انقلابی که در تبریز به شهادت رسید

فیلمساز انقلابی که در تبریز به شهادت رسید