مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 بهمن 1399 ساعت 05:552021-02-08سياسي

ماجرای شهادت یک فیلم ساز انقلابی در تبریز


فیروز هابیل امیرخیز پس از پایان دانشگاه به خدمت سربازی رفت و همراه با آن فعالیت های سیاسی اش رنگ دیگری یافت و بارها به خاطر توزیع اعلامیه حضرت امام خمینی(ره) دستگیر شد اما، - فیروز هابیل امیرخیز پس از پایان دانشگاه به خدمت سربازی رفت و همراه با آن فعالیت های سیاسی اش رنگ دیگری یافت و بارها به خاطر توزیع اعلامیه حضرت امام خمینی(ره) دستگیر شد اما، دست از مبارزه برنداشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فیروز هابیل امیرخیز، سال 1336 در محله قره آغاج تبریز به دنیا آمد.

دوران کودکیش را به علت کار پدرش در ارومیه سپری کرد و پای با درس، قرآن آموخت و در کنار آن از مزارع کشاورزان و سختی کار آنها فیلم گرفت.

وی پس از طی دوران تحصیلات راهنمایی و دبیرستان وارد انستیتو تکنولوژی اورمیه شد و همزمان با تحصیل در رشته برق از هیچ کمکی برای کارگران کوره های آجرپزی دریغ نکرد و برای بازتاب دردهای مردم زحمت کش و زجر دیده سه فیلم با نام های توشه ، باهم و نیاز را ساخت که فیلم هشت میلیمتری توشه ساخته وی توانست از کاخ جوانان اورمیه لوح سپاس دریافت کند.

فیروز هابیل امیرخیز پس از پایان دانشگاه به خدمت سربازی رفت و همراه با آن فعالیت های سیاسی اش رنگ دیگری یافت و بارها به خاطر توزیع اعلامیه حضرت امام خمینی(ره) دستگیر شد اما، دست از مبارزه برنداشت تا این که وقتی شنید امام را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای شهادت یک فیلم ساز انقلابی در تبریز

ماجرای شهادت یک فیلم ساز انقلابی در تبریز