مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 بهمن 1399 ساعت 23:452021-02-07فرهنگي

پویا سرایی: خواننده سنتی مجبور است پاپ بخواند تا دیده شود!


پویا سرایی نوازنده و آهنگساز ایرانی گفت: طبیعی است که هنرمندان مطرح میل دارند تا اِلمان ها و رگه هایی از موسیقی های مردم پسند یا حتی مردمی را در کار خود بگنجانند که آلبوم هایشان بیشتر فروش رود یا سالن هایشان پر باشد.

- خبرگزاری فارس ـ گروه موسیقی ـ علیرضا سپهوند: طی دو دهه اخیر با فراگیرتر شدن موسیقی پاپ بین مخاطبان غالبا جوان، خروجی این ژانر موسیقایی به شدت متراکم و متکثر شد.

میل و گرایش اکثریت مخاطبین به این گونه موسیقایی باعث شده پاپ بر دیگر ژانرهای موسیقی سایه افکنده و شروع به رخنه در آنها کند.

بسیاری از آهنگسازان، نوازندگان و خوانندگان حوزه موسیقی اصیل ایرانی به خاطر جلب رضایت مخاطب به شدت از موتیف ها، تکنیک ها، فیگورها و فرم های موسیقی پاپ در آثار و هنر خود بهره می برند.

به خصوص خوانندگانی که خود برآمده از مکاتب موسیقی سنتی ایرانی بوده اند حالا نه تنها آواز که پیشانی موسیقی ایرانی بوده را رها کرده بلکه رسما مبادرت به خواندن قطعات پاپ می کنند.

  حالا در این بین هنرمندانی هم هستند که به شدت غم موسیقی اصیل ایرانی را می خورند و در زمینه حفظ ارزش های فرهنگی هنری این سرزمین به جد تلاش می کنند.

هنرمندانی که حرف اول و آخرشان این است که موسیقی سنتی ایرانی باید و باید پویا و به روز باشد لیکن این پویایی به معنای پاپی زه کردن مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پویا سرایی: خواننده سنتی مجبور است پاپ بخواند تا دیده شود!

پویا سرایی: خواننده سنتی مجبور است پاپ بخواند تا دیده شود!