مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 بهمن 1399 ساعت 05:152021-02-07دانش

استفاده از کهکشان های دوردست برای یافتن ماده گمشده جهان


ستاره شناسان دانشگاه سیدنی برای اولین بار از کهکشان های دوردست به عنوان سنجاق های درخشان (scintillating pins) برای یافتن و شناسایی بخشی از ماده گم شده/از دست رفته(missing matter) کهکشان راه شیری استفاده کرده اند.

- ستاره شناسان "دانشگاه سیدنی" برای اولین بار از کهکشان های دوردست به عنوان "سنجاق های درخشان" (scintillating pins) برای یافتن و شناسایی بخشی از ماده گم شده/از دست رفته(missing matter) کهکشان راه شیری استفاده کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، برای چندین دهه دانشمندان متحیر بودند که چرا نمی توانند همه مواد موجود در جهان را که توسط تئوری پیش بینی شده است، حساب کنند.

در حالی که تصور می شود بیشتر جرم جهان ماده تاریک مرموز و انرژی تاریک است ، پنج درصد ماده طبیعی (normal matter) است که ستاره ها، سیارات، سیارک ها، کره بادام زمینی و پروانه ها را تشکیل می دهد و این به عنوان ماده باریونیک(baryonic matter) شناخته می شود.

با این حال اندازه گیری های مستقیم فقط حدود نیمی از ماده باریونیک مورد انتظار را نشان می دهد.

یوانمینگ وانگ (Yuanming Wang) دانشجوی مقطع دکترا دانشکده فیزیک دانشگاه سیدنی یک روش مبتکرانه برای کمک به ردیابی مواد از دست رفته ایجاد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از کهکشان های دوردست برای یافتن ماده گمشده جهان

استفاده از کهکشان های دوردست برای یافتن ماده گمشده جهان