مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 15:452021-02-06سياسي

صدور 570 جلد شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی


مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: به دنبال تصویب قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی غیرایرانی در دوم مهرماه 1398، توسط مجلس شورای اسلامی، آیین نامه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی توسط هیئت وزیران تصویب و 13 خرداد 1399 به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی محمودی مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: بدیهی است مادران ایرانی مزدوج با مردان غیرایرانی و خانواده هایشان همیشه نگرانی های بسیاری در خصوص تعیین تکلیف تابعیت فرزندان خود و برخورداری آنان از حقوق شهروندی داشتند.

از این رو، به دنبال تصویب قانون پیش گفته امیدوار شدند که بخشی از این نگرانی ها مرتفع شود و وزارت کشور به عنوان متولی اصلی اجرای قانون و آیین نامه و با توجه به لزوم پاسخگویی به مطالبه این بخش از جامعه ایرانی اقداماتی در این راستا به عمل آورده است.

محمودی در همین راستا عنوان کرد: شیوه نامه اجرایی آیین نامه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و ابلاغ آن جهت اجرا به استانداری های سراسر کشور در سال 1398 صورت پذیرفت که تا تاریخ 13بهمن ماه 1399، تعداد 86558 فقره پرونده شا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور 570 جلد شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی

صدور 570 جلد شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی