مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 11:552021-02-06اقتصادي

رهاسازی آب از سد شهید کاظمی بوکان به دریاچه ارومیه آغاز شد


اتابک جعفری در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: رهاسازی آب از سد شهید کاظمی بوکان به سمت دریاچه ارومیه از امروز، آغاز شده است و این اقدام در راستای اجرای مفاد ابلاغی مدیریت منابع و مصارف سدهای مخزنی و با توجه به پایش وضعیت بهره برداری سد بوکان و تحقق حجم آب ورودی و تراز پیش بینی شده در برنامه ابلاغی سد اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در این مرحله قرار است 50 میلیون متر مکعب آب با حداکثر دبی از سد بوکان به سمت دریاچه ارومیه رها شود، تصریح کرد: با رهاسازی آب از این سدها، مناطق پایین دست تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان غربی تاکید کرد: ساکنین منطقه بایستی نکات ایمنی در زمان رهاسازی را رعایت کنند و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه و همچنین کشاورزان منطقه از برداشت های غیر مجاز آب در طول مسیرها برای اهداف زراعی خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: سد بوکان در جنوب دریاچه ارومیه قرار دارد و پرآب ترین سد آذربایجان غربی با ظرفیت حدود 700 میلیون مترمکعبی است.

جعفری بیان کرد: چهارم بهمن ماه امسال نیز رهاسازی یک میلیون مترمکعب آب از سد دریک سلماس به سمت دریاچه ارومیه آغاز شده بود.

خاطرنشان می شود نمودار تغییرات 30 ساله دریاچه ارومیه بر پایه داده های ماهواره ای نشان می دهد که این دریاچه هنو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی آب از سد شهید کاظمی بوکان به دریاچه ارومیه آغاز شد

رهاسازی آب از سد شهید کاظمی بوکان به دریاچه ارومیه آغاز شد