مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 07:302021-02-06اجتماعي

از پدیده «قمر در عقرب» چه می دانید؟


18 بهمن ماه در کنار قلب صورت فلکی عقرب قرار گرفت و این پدیده که به پدیده «قمر در عقرب» معروف است در گذشته به عنوان اتفاقی نامیمون و نامبارک در نظر گرفته می شد.

- ایسنا/اصفهان ماه در ساعت 6:28 سحرگاه روز شنبه-18 بهمن ماه در کنار قلب صورت فلکی عقرب قرار گرفت و این پدیده که به پدیده قمر در عقرب معروف است در گذشته به عنوان اتفاقی نامیمون و نامبارک در نظر گرفته می شد.

عمران مرادی- پژوهشگر و مدرس نجوم با بیان اینکه همنشینی ماه در کنار ستاره قلب العقرب تنها یک رویداد نجومی است، اظهار کرد: از نظر علمی قرار گرفتن ماه در کنار این ستاره هیچ تاثیری بر روی زمین ندارد و بد یمن دانستن این رویداد، خرافه است.

وی افزود: نحس پنداشتن این رویداد به دوران باستان بازمی گردد، زمانی که انسان ها ستارگان را خدایان انسان می دانستند و معتقد بودند که ستارگان در سرنوشت انسان ها اثر دارند، اما امروز می دانیم که ستارگان اجرامی در آسمان هستند که هیچ اثری بر سرنوشت انسان در زمین ندارند.

مرادی اضافه کرد: در دوران باستان مردم از صورت فلکی عقرب به دلیلی شباهت ظاهری آن به عقرب هراس داشتند و آن را ناخوشایند می دانستند، زمانی که ماه که جرمی خوش یمن برای آنها بوده در کنار این صورت فلکی قرار می گرفت نگران ماه می شدند و تصور می کردند ممکن است اتفاقی برای ماه رخ دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از پدیده «قمر در عقرب» چه می دانید؟

از پدیده «قمر در عقرب» چه می دانید؟