مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 13:252021-02-03اقتصادي

نخستین جشنواره عکاسی و نقاشی پرندگان مشهد برگزار می شود


معاون خدمات شهری شهردار مشهد از انتشار فراخوان نخستین جشنواره عکاسی و نقاشی «ققنوس» با هدف حمایت از پرندگان شهر مشهد خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی معاون خدمات شهری شهردار مشهد از انتشار فراخوان نخستین جشنواره عکاسی و نقاشی ققنوس با هدف حمایت از پرندگان شهر مشهد خبر داد.

مهدی یعقوبی با اعلام این خبر، اظهار کرد: حضور پرندگان در محیط های شهری همواره یکی از مهمترین معیارهای زیست پذیری کلان شهرهای دنیا بوده است و مشهد نیز همانند بسیاری از کلان شهرهای توسعه یافته دنیا، طی سال های اخیر در راستای حمایت از پرندگان شهری، اقدامات شاخصی انجام داده است که از آن جمله می توان به نصب آشیانه، دانخوری و آبخوری پرندگان در نقاط مختلف شهری و بوستان های شاخص سطح شهر اشاره کرد و بررسی ها نشان می دهد، این سازه ها به طور مطلوبی توسط پرندگان شهری مورد استفاده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: گسترش جمعیت پرندگان در محیط های شهری به دلیل اثرات مثبتی که این پرندگان در مبارزه بیولوژیک با بسیاری از آفات دارند، می تواند در کاهش استفاده از سموم شیمیایی، موثر واقع شده و در نهایت باعث ارتقاء سلامتی شهروندان شود.

یعقوبی تصریح کرد: هدف از برگزاری اولین جشنواره عکاسی و نقاشی ققنوس حمایت از پرندگان شهر مشهد و افزایش آگاهی شهروندان نسبت به مزایای حضور این مخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین جشنواره عکاسی و نقاشی پرندگان مشهد برگزار می شود

نخستین جشنواره عکاسی و نقاشی پرندگان مشهد برگزار می شود