مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 09:002021-02-03اقتصادي

مطالبه گری مردمی در خصوص حقابه تالاب های استان فارس افزایش یابد


مطالبه گری مردم در خصوص تخصیص حقابه های تالاب ها بیشتعر باشد زیراطی 2 سال گذشته تنها 10 درصد از حقابه بختگان پرداخت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حمید ظهرابی در مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب ها در بستر خشکیده دومین تالاب بزرگ ایران، گفت: برگزاری جلسه در بستر خشک و تفتیده تالاب در زمستان، حامل پیام بزرگی است مبنی بر اینکه جایی که در گذشته ی نه چندان دور رفت و آمد ها با قایق انجام می شد، هم اکنون محل برگزاری جلسه است، ببینید چه بر سر این تالاب آمده.

وی با اشاره به ارزش ها و کارکردهای تالاب گفت: ارزش هایی مانند حمایت از کشاورزی می تواند باعث تأمین رطوبت در زمستان برای متعادل کردن هوا و همچنین تأمین آب با کمک رطوبت درفصل تابستان به کاهش فشار گرما به کشاورزی در این فصل می انجامد.

مدیرکل محیط زیست فارس به نقش تالاب ها در تنظیم سفره های آب زیر زمینی و تثبیت آلودگی ها هم اشاره و و اضافه کرد: در مطالعه ای که بر روی تالاب ارومیه انجام شد، میانگین فشار خون مردم شهرهای اطراف در حال افزایش بوده، نتیجه ای که کم تر به ذهن انسان خطور می کند، بنابراین تالاب ها به تداوم زندگی همه جانداران کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالبه گری مردمی در خصوص حقابه تالاب های استان فارس افزایش یابد

مطالبه گری مردمی در خصوص حقابه تالاب های استان فارس افزایش یابد